De Slimme nieuwslezer presenteert zich tijdens Trefpunt Live!

Iedere maand is er een maandelijkse online inloopsessie over het landelijk aanbod van KB nationale bibliotheek. Je hoort dan alle ins en outs over de leermiddelen die de KB inkoopt en die jouw bibliotheek gratis kan aanbieden. De KB en de landelijke partners verzorgen de sessies. Bibliotheken die al werken met de leermiddelen, vertellen over hun ervaringen. Een mooie kans om inspiratie op te doen én al je vragen te stellen.

Werk jij in de bibliotheek of het taalhuis aan de programmering voor kwetsbare doelgroepen? Dan is Trefpunt Live! zeker een plek om van aanbieders en collega-bibliotheken te horen welke leermiddelen er zijn en hoe je ze kunt inzetten. Je leert niet alleen de leermiddelen beter kennen, maar ook de landelijke partners en leveranciers.Elke maand is er een maandelijkse online inloopsessie over het landelijk aanbod van KB nationale bibliotheek. Je hoort dan alle ins en outs over de leermiddelen die de KB inkoopt en die jouw bibliotheek gratis kan aanbieden. De KB en de landelijke partners verzorgen de sessies. Bibliotheken die al werken met de leermiddelen, vertellen over hun ervaringen. Een mooie kans om inspiratie op te doen én al je vragen te stellen.

Je vindt alle ruim 100 landelijk ingekochte leermiddelen in het Trefpunt leermiddelen.

Maandelijks

Elke maand worden 2 partners van KB in de schijnwerpers gezet, met hun aanbod dat voor bibliotheken is ingekocht. Dit aanbod wordt steeds geïllustreerd met een good practise-voorbeeld door een bibliotheek.

Heb je vragen over andere leermiddelen of partners, dan kan dat natuurlijk ook. We beantwoorden ze ter plekke of spelen ze door aan de betrokken partner.

De sessies zijn afwisselend elke derde dinsdag en donderdag van de maand, van 13.00 tot 14.00 uur.

Bekijk hier de sessie van 15 november 2022 of bekijk direct de bijdrage van EDIA over De Slimme Nieuwslezer. Meer weten over het nut van De Slimme Nieuwslezer? Bekijk hier de powerpoint presentatie (PDF).

Raymond MandersEDIA BV